donderdag 27 juli 2017

Mixed media

 
Hallo allemaal,
Wat leuk dat jullie mijn blog een bezoekje komen brengen.
Ik zie dat er weer nieuwe volgers zijn, welkom!!!
 
 
Ik ben vandaag helemaal buiten mijn comfort zone gegaan, maar wat vond ik het leuk. De blauwe inkt zit nog steeds op mijn handen en nagels.
Op pintrest zag ik altijd van zulke mooie mixed media projecten, maar had dat nog nooit gedaan .Ik ben toen heel veel filmpjes gaan kijken en ben toen aan de slag gegaan met onderstaande kaart als resultaat. Het is mijn allereerste kaart maar ik durfde hem toch op mijn blog te zetten   
 
 
Ik ben begonnen met op patroontekenpapier sneeuwsterren te stempelen met zwarte inkt  
Daarna heb ik een kaart genomen en deze ingesmeerd met gesso.  Op de nog natte gesso heb ik  het patroonpapier gelegd en er nog een laag gesso  over heen gesmeerd.
Dit heb ik laten drogen.
 
Met een mask en struktuurpasta heb ik sneeuwsterren erop aangebracht en deze ook weer laten drogen.
Ondertussen heb ik met een druppeltje verf en water  een spray gemaakt in twee kleuren blauw.
Deze heb ik over  de kaart gesprayd. Toen alles droog was heb ik met een spetterpenseel nog wat spetters aangebracht en met zwarte inkt hier en daar wat kerststerren gestempeld.
Daarna heb ik hier en daar wat glitters en zilveren sterretjes  geplakt.


 
De kerstboom is van Joy!Crafts. Deze heb ik drie keer uitgedraaid en ook bewerkt met de verfspray. Daarna heb ik ze door midden gevouwen en deze op elkaar geplakt zodat ik  een driedimensionale kerstboom op mijn kaart heb.



 
Deze handige standaard komt ook van Joy!Crafts. Hiermee kun je een kaart laten staan. Een super idee. Mijn kaart is 14x 21 cm , best wel groot, maar hij bleef mooi recht staan.
 
 
Al met al vond ik het een leuk werkje om te doen en er zullen zeker meer volgen.
 
Ik wens jullie een hele fijne dag toe en tot een volgende keer
 
 
Lieve groet,
Elvira
 
 
6200/0006 lijmflesje met fijne punt
6002/0628 Mask met sneeuwsterren
6002/0678 Kaard standaard
6002/0682 Kerstboom
6410/0104 Clearstempels sneeuwsterren
6410/0437 Clearstempels alfabet


3 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige leuke kaart
    En de blauwe vingers dat slijt wel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi project !!!!
    Daar mag je best blauwe vingers aan overhouden.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ziet er heel mooi uit Elvira en een prachtige kleur
    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen