dinsdag 22 mei 2018

Leuk nieuwtje

Hallo allemaal,
Hier weer een kaartje die ik gemaakt heb met een leuk nieuwtje.....als je goed op de foto's kijkt zie je dat ik het DT team van Pronty Crafts mag versterken. Een hele eer, ben ook super enthousiast, joehoe!!!.
Ik zal vooral bezig zijn op het gebied van  kaartjes maken, mix media & scrapbooking, hoe leuk is dat!!!!
 
 
Vandaag voeg ik twee dingen samen, een mix media kaartje. Ik ben nog niet zo heel lang bezig met Mix Media en ik heb het mezelf aangeleerd door heel veel filmpjes kijken en vooral heel veel doen. Want als ik zo naar een foto keek van een projectje met laag over laag over laag.......Ik vond het vaak moeilijk hoe ik moest beginnen, ik weet niet hoe jullie dat ervaren? Hier dus voor jullie een stap voor stap beschrijving.
 
 
 
Ik heb voor dit kaartje twee keuren distress paint gebruikt, salty ocean en mowed lawn. Deze breng ik aan op een craftsheet en daar spray ik water overheen zodat het wat vloeibaarder wordt.
Hier haal ik mijn papier meerdere malen door heen. Tussendoor droog ik het papier met een heattool.

 

Als ik tevreden ben,  leg ik mijn mask er over heen en bewerk ik deze met een gewone distress inkt, salty ocean.
 

 
Hierna neem ik een script stempel en deze stempel ik zonder acrylblok hier en daar op mijn afdrukje met zwarte inkt.

 
Ik pak nu een mask met dotjes en structuurpasta. De structuurpasta maak ik op kleur met distress paint. Je krijgt dan wel een lichtere kleur maar in de goede tint.

 
Als de structuur pasta droog is , neem ik een stempel en stempel deze met lijm op mijn afbeelding. hier strooi ik mega flake overheen en rul het met een sponsje er weer af als het droog is. De stempel geeft nu een mooie zilveren glinstering.

 
Met dezelfde mask breng ik nu dotjes aan met groene distress inkt.
 
 
Met het maken van het achtergrondje heb ik de restjes inkt die er nog lagen op mijn craftsheet gebruikt om een gewoon a4 papiertje te kleuren. Hier heb ik weer bloemen uit gestanst, deze gevormd en op mijn kaartje verwerkt.
 

 
 
Als laatste heb ik er nog wat leuke tekstjes op geplakt.
En hier is het resultaat.....  
 
Gebruikte stencils/masks van Pronty Crafts
470.801.048 Silhouette Girl with bun
470.802.007 Snowdots
 
 
Hoop dat jullie mijn kaartje leuk vinden en dat jullie de beschrijving snappen. Zo niet, stel je vragen  maar in een reactie hieronder. Ik leg het je graag uit. Ook als je geen vragen hebt mag je natuurlijk reageren op mijn blog, hihihih 
 
Ik wens jullie een fijne dag en tot een volgende keer.
 
Lieve groet,
Elvira

8 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd en wat een super reactie maakte je! Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd en een super gave kaart

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk Elvira dat je in het design team zit. Gefeliciteerd. En ik begrijp jou uotleg, maar nu nog de uitvoering hihi. Is deze gewoon kaart maat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, ik heb een 15 x 15 cm kaart gebruikt. Lieve groet Elvira

      Verwijderen
  4. Gefeliciteerd dat je in het team zit. Gaaf hoor. Goede uitleg en een prachtige creatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kaart en heel duidelijk uitgelegd, super

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig en heel inspirerend! Dank voor de uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen