zondag 22 april 2018

Lang geleden

Hallo lieve allemaal,
 
 
 
Tjonge, wat een lange tijd geleden dat ik een berichtje heb geschreven. Eerst werd ik in februari ziek. Ik dacht aan gewoon de griep, maar er zat ook Astmatische bronchitis bij....wat heb ik me beroerd gevoeld... En ik was net weer een weekje beter en mocht toen onder het mes in verband met het carpaal tunnelsyndroom aan mijn rechterpols. Heb links nog wat geprobeerd met mix media , maar ja echt vol kon ik niet vooruit.
Het voordeel dat ik zo snel geopereerd kon worden, was dat ik vorig weekend wel helemaal los kon gaan op de Art Specially. Dat is een jaarlijks terugkerende stempelbeurs in Nijkerk. Ik ga er altijd twee dagen heen met een stel vriendinnen, lekker struinen, demo's bekijken, workshops volgen en natuurlijk shoppen....!! Bij het arrangement van de overnachting zit ook een avondworkshop. Je kunt dan uit verschillende workshops kiezen en mijn vriendinnen en ik hebben voor de workshop gekozen waarbij we een cover gingen maken voor een junk journal bij Autour, designer en director van Aall &Create. Een super gave workshop en aan het einde kregen we nog een stukje stof mee om thuis er nog eentje te maken. Nu heb ik nog niet heel veel stempels en mask van Aall &Create dus ik heb een combi gedaan van masks van Noor!Design en stempels van Aal & create.
Hieronder zal ik proberen globaal te vertellen hoe het tot stand is gekomen
 
Als eerste ben ik begonnen met masks onder mijn stukje stof te leggen en met een brayer breng je dan laag voor laag verschillende kleuren verf op je stof.
 
 
Vervolgens heb ik met inkt stempels afgedrukt op het bewerkte stukje stof.
 
 
Daarna  heb ik met struktuurpasta en mask hier en daar een laag aangebracht .
 
 
Om het op te leuken heb ik tekstjes van Tim Holz gebruikt.
 
 
Ook heb ik op papier dezelfde kleuren verf aangebracht en nadat deze droog was, wat leuke bloemenstempel op gestempeld en uitgeknipt.
Deze heb ik opgeplakt en met de naaimachine een paar steekjes aangebracht. Hier en daar op het lapje heb ik wat stiksels genaaid.


 
 
Ik wilde het boekje graag sluiten en heb een crèmekleurig lint genomen en die door dezelfde kleurtjes distressinkt gehaald als mijn kleurtjes verf. Nadat deze droog was heb ik er op gestempeld.
 
 
Het lint heb ik ook vastgenaaid en het bewerkte lapje op de junk journal geplakt. 
 


 
 Nu is het alleen een kwestie van het boekje gaan vullen maar daar heb ik zoveel ideetjes van de beurs meegenomen, dat gaat vast en zeker lukken.
 
Ik hoop dat jullie het leuk vonden.....Wel iets heel anders dan wat ik altijd doe maar ik vond het super leuk om te doen.
 
Een fijne dag en tot een volgende keer !!
 
Lieve groet,
 
Elvira
 







 

 

 

 

 


1 opmerking:

  1. Dat ziet er gaaf en kleurrijk uit Elvira. Heel duidelijk uitgelegd allemaal. Ik hoop voor je dat het nu verder goed blijft gaan ;)
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen